i lebiuuu MAMA :D

Monday 6 February 2012


salam :) . hee . dengan penuh rasa rendah diri yg mmg tuan empunya diri ni kurg tinggi, kita mulakan istory bout tyra's LIFE .sehh. starting wif my real life . yaa, my reality life . berpijaknyerr di bumi yg nyata ni .
okie, i have two father, step father n my biological father. umi n abah aku , durg divorced since i was 3 years old , i guess. tym tuhh aku xda peduli sgt bnda ni. tapi sejak aku mencecah (ada ka ni perkataan?hntam ja la) umur 19 sikit lagi mau masuk 20 ni tahun, i started to think bout this matter . yaa,like SERIOUSLY. dr aku skola rendah lg.  kalau bulihh aku mmg suka mengelak dr kena tnya sal bnda ni n like hell yeah smpai skg pun aku mls mau ckp kalau urg tnya, ( tyra, mna bapa kau?np ad mama kau jak d ruma?) ladies n gentlemen , aku bukan malass mau jwb ni soalan , it just like , im soooooo damn uncomfortable bout this. wanna know why??? (kijaap r..minum dulu aku. hihi)

okie, back to our istory..hmm, yaa . aku mmg mls mau explen dgn kengkawan aku psl hierarki fmily aku sbb its a very very da longg istory . haha . pemalas kan ^^ . ohh ya, lepas durg parents aku divorced, umi aku kawin lagi wif my stepfather that i called bapa n my abah pun sama jugakk.kawin dea sma bini dea.. u know wat, aku lebih syg bapa aku ni dr abah aku yg kandung.. kijam kan aku? i hv my own reason to do that. yaa, my abah xda bg aku nfkah punn until aku mau masuk matrik pas SPM. umi aku yg bertungkus lumus c besar aku, then after ank dea ni jd seorg mnusia, baru abah aku mau mengaku yg aku ni ank dea. its not that i benci dea tp as a human,its kinda pathetic u know. huhu. SEDEH ==
tapi bila aku da besar ni, i started to accept just the way he are. lgpun, dea tatap my FATHER kan? nnty susah pulak aku mau cari wali nikah. hehe . udala , ank surg2 , xda abg tp ad 4 adik tiri sbelahh mama yg aku sayaaang . haha . adik tiri dr sebelah abah aku , ad 4 jugakk tp aku xknal pun. biarlaa durg .may ALLAH bless them. aku ksian ngn umi aku, gara gara laki dea yg kena  pikul tanggungjawab . she's my father n also my beloved mother. aku slalu doa spya dea pnjg umurr sbb aku mau dea tguk aku balas jasa dea. aku mau bg balik pa dea bg aku slma ni. kalau ad pa2 mslh , mmg aku ingat umi aku then aku ksi settle mslh tu sndri . (agak sedeh bila tulis ne bnda) . nangis kali ahh.   

aku ni jenis xda pndai meluahkan depan2 yg aku syg umi aku, tp aku arap dgn doa aku , ALLAH bg kesejahteraan utk umi. dsebbkan skg aku tgh siboknyerr ni istudy mau jadi ENGIN AIR d UMS, satu jak impian aku. i wanna make a house for my mother. yaa, rumah idaman kali ahh. tengah bertungkus lumus aku istudy pasal buat bangunan nyerr ni. haha . saborr r umi, nnty ila buat rumah idaman umi . brpa tingkat? 10? haha . kacang ja tuhh. yg penting duet adalaa. haha :) 

ketekunan aku melukis atap . HAHA 
ps: penat suda aku, tiba tiba teringat c bebeh ckp ma aku bila aku istory hal fmily aku ngn dea. dea bilang , "otromen kna kuat, nnty xda bule lawan rksasa ." haha . mamai 

8 comments:

rozaimie alimin said...

untung ada anak macam kau ! :)

Unknown said...

thanks mie. kau pun ! :)

rozaimie alimin said...

ok .. aku ??
emm .. btw , niCe bLog !
bye ~

rozaimie alimin said...

ooo yaah ... lupaa .. nti if kak aida ad
blog .. tel me k ..

Unknown said...

okie mie . thanks for da info tadi ^^

rozaimie alimin said...

ok ..

Mohd Salehin Tega Othman said...

tyra, xtau plak kau ni broken family..sory ya..rsa sedih plak aku bca..good daughter!!!...smalah kta mau blas jasa ibu..kuatkan semangat..be strong and sma2 kta fight civil engineering!!!

rrishrrisha said...

mmm.... family kita jak tau apa yg ada dlm semua tu...kan?
berat org laen tgk berat lg kita yg rasa... tp kita ttp 1 team family yg hebat, kecoh, HAPPY :D kan? sedey mmg sedey....
tp perkara tu semua buat kita
lebey kuat dr makluk yg laen .... honestly, bila kakak bnyk musibah yg mnimpa...
Ummi idola sbb UMMI " Tahan Banting" :D....
but, mulut Ummi yg kecoh tu sbnarnya penyeri hidup walau susah sikit :)

love you all my lovely family